Sunday, December 13, 2020

שיטת הרבי על חיסון קוביד


רבים שואלים:

איך יכולתי, נציג וחסיד הרבי, להתנגד כל כך לחיסון? האם הרבי לא תמך בחיסון?

תשובה:

הרבי אישר חיסון כאשר:

1) החיסונים היו מרצון

2) יצרני החיסונים נשאו באחראיות לפגיעות שנגרמו על ידי החיסונים שלהם

3) בהנחה שהחיסון פותח באופן מתון וזהיר על פי הנהלים שנקבעו, ובטיחותו נוסתה והוכחה לאורך זמן, ולא כזו שקיבלה אישור מזורז במסלול מהיר ביותר

4) יצרן החיסונים הוא בעל מוניטין באמינותו ובבטיחות מוצריו

5) החיסון מתיימר להגן על הילד מפני מחלה המהווה סיכון משמעותי לילד, לא אם המחלה מהווה סיכון זניח או היא נטולת תסמינים עבור הילד. הרבי מעולם לא עודד חיסון רק בשל מה שמכונה חסינות עדר.

6) שורות תאים אנושיות טרם הפכו לחלק משמעותי בפיתוח החיסונים, ולפני ששיטת הביתור של עוברים חיים בשק העוברי, אי פעם הפכה לנוהג "מקובל" וקבוע

7) עדיין לא היה פיצוץ של בעיות פוריות, הפרעות אוטואימוניות, פגיעות נוירולוגיות ושיעורי לוקמיה, שנראה כי הם מטפסים מעלה, בכל פעם שמתווסף חיסון אחר ללוח חיסוני הילדות.

8) חיסון לא היה תנאי ללימוד תורה או ללימוד בישיבה, והוא לא שימש כתירוץ למניעת לימודים של עשרות אלפי ילדים יהודים בבתי ספר ברחבי המדינה.

9) חיסון לא שימש כתירוץ להדרת רגליהן של נשים יהודיות משימוש במקווה או למנוע מיהודי הקהילה מכניסה לבתי כנסת, או למנוע מילדי ישראל מליכנס לבית ספר (דהיינו "ביטול תינוקות של בית רבן מלימודם" בלשון חז"ל), וכו'.
 
10) אף אחד לא חלם שחיסון ישמש בשלב כלשהו כתירוץ להמעיט מערכו ולהחרים חלק משמעותי מכלל ישראל, להרחיק אותם מהמרחב הציבורי וליצור מערכת של כת רפואית נוסח האפרטהייד, של מחוסנים בעלי זכויות לעומת לא מחוסנים שהם נטולי זכויות.

כתלמיד של הרבי כל חיי, ברור לי לחלוטין שהרבי היה מתנגד בתוקף רב לחיסון הנוכחי, שכן:

1) חיסונים שהם חובה, מהווים פגיעה מזעזעת בזכותו של אדם לאוטונומיה על גופו ועל זכאותו להסכמה מדעת ולבחירות רפואיות על בסיס אישי.

2) מיצרני החיסונים ניטלה האחריות לפגיעות הנגרמות על ידי החיסונים שלהם

3) החיסון נגד קוביד אושר במסלול מזורז,  במהירות קיצונית.

4) כל יצרני החיסון הנוכחיים נמצאו אשמים בעבירות פליליות ובמעשי הונאה, חסרי אחריות ונטולי בטיחות.

5) חיסונים כמו שפעת וקוביד אינם מציעים תועלת ממשית לילד, מכיוון שהמחלות הללו מהוות סיכון זניח לילדים. חסינות העדר לכאורה (אם אכן הזריקות הללו מספקות חסינות עדר, דבר שאינו ברור כלל), אינה מהווה גורם בחוק העברי.

6) שורות תאים אנושיות מהוות כיום חלק משמעותי בפיתוח חיסונים, ושיטת "השק העוברי" המזעזעת מבחינה מוסרית, של ביתור עוברים חיים היא באורח פלאי, מנהג מקובל.

7) בשנים האחרונות נרשמה עלייה אקספוננציאלית בבעיות פוריות, הפרעות אוטואימוניות, פגיעות נוירולוגיות ושיעורי לוקמיה שנראה כי גואים בכל פעם שמתווסף חיסון אחר ללוח חיסוני הילדות.

8) חיסונים שימשו לאחרונה כתירוץ למנוע ממאות אלפי ילדים להגיע לבתי הספר ברחבי המדינה.

9) התחסנות שימשה לאחרונה כתירוץ לאסור על נשים יהודיות מלעשות שימוש במקווה ולהרחקתן מהתכנסויות בבתי כנסת וכדומה.

10) החיסון נגד קוביד ישמש כעת כתירוץ להדיר ולהרחיק חלק משמעותי מכלל ישראל, כלומר אלה שמסרבים לו. על אנשים אלה ומשפחותיהם יאסר בהכרח לבלות במרחבים ציבוריים. החברה תהפוך לאפרטהייד רפואי למיניו, עם מערכת כתות חדשה של מחוסנים בעלי זכויות, לעומת בלתי מחוסנים חסרי זכויות.

כן, הרבי היה זועם בהחלט, בגין מעשים כה מזעזעים. הוא היה מתנגד לחיסון הנוכחי עם כל נים בהווייתו הקדושה.

ביום ג' בשבט תשנ"ב, הרבי הפקיד בידי (ובידי כולנו) את המשימה לדבר בשמו, לשמש כשופר. "אהרן אחיך יהיה לך לפה."

ככזה, אין לי ברירה אלא לציין את עמדתו של הרבי בעניין זה באופן חד משמעי:

אל תקחו את החיסון נגד קוביד בשום פנים ואופן!


נ.ב. תודה למרת מיכל סימפלר על התרגום המקצועי

1 comment:

Berel Dov Lerner said...

מדובר במצב שונה וחדש שהרבי לא הכיר.